Jeżeli sztuka ma wstrząsać i rozsadzać, to ten spektakl to czyni. Jeżeli ma burzyć nasz święty spokój z uśmiechem na ustach, tym lepiej. Świat nie jest taki zły, jest jeszcze gorszy. Bo real bardziej boli. Rani. Udziwnia. Przekonajcie się sami, jak bardzo. Teatr czeka. Powodzenia:)
Przestrzeń gry(scenografia Markusa Öhrna i Karola Radziszewskiego) wygląda jak teatrzyk dla dorosłych, jakiś ślepy zaułek w labiryncie życia-biały kontener z kilkoma stereotypowymi rekwizytami, krwistą kurtyną. Taki sam w miniaturze używa w pracy nad spektaklem w trzeciej części spektaklu w pokoju hotelowym Markus Öhrn. Muzycy z instrumentami usytułowani są na zewnątrz. Aktorzy(Magdalena Popławska, Ewelina Pankowska, Piotr Polak, Wojciech Kalarus i Jan Sobolewski) to pozbawione indywidualizmu figury-lalki z maskami(ojciec, matka i córka), różowymi kominiarkami na głowie( zaprowadzający różowy terror członkowie Fag Fighters-projekt z 2007r. Karola Radziszewskiego), posiadające zmieniony głos, obrazy Karola Radziszewskiego(portrety znanych postaci ze świata polityki i sztuki, abstrakcyjny krajobraz, portret zbiorowy mężczyzn o nagich torsach), bogata ilustracja muzyczna, rozszerzająca wymowę artystyczną, wizualizuje świat współczesny- zakłamany, okrutny i zły. Rodzina to suma jednostek sobie kompletnie obcych, niekompatybilnych(obraz pierwszy). Biznes z kolei instrumentalnie żeruje na modnych tendencjach, ideologiach, tematach bez sięgania do istoty rzeczy(obraz drugi). Artysta, tu bez maski Markus Öhrn, tworzy chcąc wzbudzić sensację, w końcu sam staje się tworzywem ostatecznego dzieła(obraz trzeci). Fag Fightersi, "pedalscy wojownicy", wdzierając się z kijami bejsbolowymi w przestrzeń bohaterów, ujawniają prawdę o wypieranej homofobii ale również o sobie. Nie odbiegają od tego, z czym walczą. Traktują siebie, jak tych, których karzą. Są ucieleśnieniem homofobii na wyrafinowanie perwersyjny sposób w oparach asfaltowego humoru.
FOBIA
Koncepcja i scenariusz - Markus Öhrn i Karol RadziszewskiReżyseria - Markus Öhrn
Scenografię zaprojektowali Markus Öhrn i Karol Radziszewski
Obrazy - Karol Radziszewski
Maski - Makode Linde
Kostiumy zaprojektowała Saskia Hellmann
Muzyka - Michał Pepol i Bartek Wąsik
Za rekwizyty specjalne odpowiada Rob Kowanski
Występują: Magdalena Popławska, Ewelina Pankowska, Piotr Polak, Wojciech Kalarus i Jan Sobolewski.
Kostiumy zaprojektowała Saskia Hellmann
Muzyka - Michał Pepol i Bartek Wąsik
Za rekwizyty specjalne odpowiada Rob Kowanski
Występują: Magdalena Popławska, Ewelina Pankowska, Piotr Polak, Wojciech Kalarus i Jan Sobolewski.
W spektaklu wykorzystano następujące utwory:
Obrazy z serii Poczet Karola Radziszewskiego prezentowane dzięki uprzejmości Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Biografie bohaterów Pocztu Karola Radziszewskiego autorstwa Wojciecha Szymańskiego
Rota słowa: Maria Konopnicka, muzyka: Filip Nowowiejski
Hu, hu, ha, nasza zima zła Maria Konopnicka
Tęcza Maria Konopnicka
W spektaklu wykorzystano następujące utwory muzyczne:
W spektaklu wykorzystano następujące utwory muzyczne:
Anton Dvořák „Humoreska op. 101 nr 7”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Posiłek”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Joga”
Gloria Gaynor „I will survive”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Quiz. Król 1”
Karol Szymanowski „Pieśń Roksany” z opery „Król Roger”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Tęcza”
„Rota” słowa: Maria Konopnicka, muzyka: Filip Nowowiejski
Karol Szymanowski „A chtóz tam puka”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Korporacja”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Król 2”
Claude Debussy „Popołudnie Fauna”
„Puszek okruszek” muzyka: Jarosław Kukulski, słowa: Jerzy Dąbrowski
Tekla Bądarzewska-Baranowska „Modlitwa Dziewicy”
Johannes Brahms „Kwartet fortepianowy c-moll op. 63" część 1
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Pobicie”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Techno Kościół”
„The winner takes it all” słowa: Björn Ulvaeus, muzyka: Benny Anderson
Gabriel Faure „In paradisum”
Premiera - 7 listopada 2023
Biografie bohaterów Pocztu Karola Radziszewskiego autorstwa Wojciecha Szymańskiego
Rota słowa: Maria Konopnicka, muzyka: Filip Nowowiejski
Hu, hu, ha, nasza zima zła Maria Konopnicka
Tęcza Maria Konopnicka
W spektaklu wykorzystano następujące utwory muzyczne:
W spektaklu wykorzystano następujące utwory muzyczne:
Anton Dvořák „Humoreska op. 101 nr 7”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Posiłek”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Joga”
Gloria Gaynor „I will survive”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Quiz. Król 1”
Karol Szymanowski „Pieśń Roksany” z opery „Król Roger”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Tęcza”
„Rota” słowa: Maria Konopnicka, muzyka: Filip Nowowiejski
Karol Szymanowski „A chtóz tam puka”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Korporacja”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Król 2”
Claude Debussy „Popołudnie Fauna”
„Puszek okruszek” muzyka: Jarosław Kukulski, słowa: Jerzy Dąbrowski
Tekla Bądarzewska-Baranowska „Modlitwa Dziewicy”
Johannes Brahms „Kwartet fortepianowy c-moll op. 63" część 1
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Pobicie”
Michał Pepol, Bartek Wąsik „Fobia. Techno Kościół”
„The winner takes it all” słowa: Björn Ulvaeus, muzyka: Benny Anderson
Gabriel Faure „In paradisum”
Premiera - 7 listopada 2023
fot. Maurycy Stankiewicz / mat. teatru
0 komentarze:
Prześlij komentarz