zdjęcie: Marcin Qz |
Fascynujące to było spotkanie. Z obrazem współczesnej Polski zdeterminowanym XVIII wieczną historią, scharakteryzowanej narodu genotypem. Z inteligentną, błyskotliwą paralelą Polaków przywar dawniej i dziś. Z artyzmem tego monodramu. Za sprawą treści i konstrukcji tekstu. A przede wszystkim aktorstwa, wirtuozerskiego wykonania. Wymagającego tytanicznego wysiłku, przygotowania, gotowości na eksperyment, umiejętności różnicowania osobowości scenicznych bohaterów, prowadzenia narracji w różnych miejscach i czasie. Tempo zabójcze. Opowieść galopująca. Ale zderzona z opanowaniem skupionego na grze aktora. Lekko poruszającego się między pastiszem, parodią, krytyką, ironią i groteską. Śpiewającego tekstem/inspiracja "King Arthur" Purcell/. Relacjonującego reportersko. Bezpruderyjnie wkraczającego w obscenę. W pomysłowym kostiumie, umożliwiającym błyskawiczną zmianę akcentów, sugerujących kogo aktor gra.To popis warsztatu, możliwości technicznych emisji głosu adekwatnie do sytuacji, emocji, treści, postaci. Full z widzami kontakt. Uczta.
Nagroda 12.Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego
OD PRZODU I OD TYŁU
Inspirowane pracą doktorską „Niemcewicz od przodu i tyłu” Karola Zbyszewskiego, z fragmentem powieści Jerzego Żurka "Casanova"
Reżyseria: Stanisław Miedziewski
Scenariusz: Stanisław Miedziewski i Mateusz Nowak
Wykonanie: Mateusz Nowak
Kostiumy: Magdalena Franczak
Dzielnicowy Dom Kultury "Węglin" w Lublinie
Premiera: 27.03.2014
0 komentarze:
Prześlij komentarz